رینوپلاستی = جراحی ترمیمی زیبایی بینی
رینوپلاستی = جراحی ترمیمی زیبایی بینی

رینوپلاستی = جراحی ترمیمی زیبایی بینی

دکتر کاظم محقق 44219771-021

مزوتراپی

 

 

مزوتراپی چیست؟

 

 

مزوتراپی روشی است که شامل تزریق بسیار کوچک برای کاهش چربی و سلولیت ناخواسته و بهبود رنگ و بافت پوست است. اگرچه محبوبیت آن فقط در انگلستان شروع به رشد کرده است ، این روش درمانی در اروپا ، به ویژه در فرانسه که برای اولین بار برای استفاده در پزشکی عمومی کشف شد ، بسیار محبوب است. مایعات تزریق شده کوکتل ویتامین ها ، اسیدهای آمینه و داروها است که میلی متر زیر پوست برای تجزیه چربی تزریق می شود. این روش درمانی مخصوصاً برای مقابله با سلولیت بسیار مناسب است اما می تواند چربی های معده ، ران ، چانه و دسته های عشق را نیز به حداقل برساند. درمان مزوتراپی بسته به اندازه ناحیه تحت درمان حدود 30-45 دقیقه به طول می انجامد و برای گرفتن بهترین نتیجه به یک دوره درمان نیاز خواهید داشت. در حال حاضر مزوتراپی توسط برخی از پزشکان برای درمان شرایط زیبایی ، از جمله جوان سازی و بهبود پوست ، رشد مجدد مو ، کاهش موضعی چربی و به عنوان درمانی برای سلولیت ، با موفقیت مورد استفاده قرار گرفته است.

 

آیا من کاندید مزوتراپی هستم؟

مزوتراپی یک روش درمانی بسیار ایمن است که خطرات آن کم است یا هیچ خطری ندارد ، بنابراین تقریباً هرکسی می تواند از این درمان بهره مند شود. این ماده برای بهبود رنگ و بافت پوست و هدف قرار دادن سلولیت و نواحی لجباز چربی ناخواسته مناسب است. کاندیدای ایده آل برای درمان کاهش چربی نزدیک یا در وزن ایده آل بدن با مناطق کوچک چربی موضعی لجباز و محلی است که با رژیم و ورزش قابل جابجایی نیست. هیچ منع مصرفی در مورد درمان با مزوتراپی وجود ندارد ، با این حال ، همانطور که در همه روش های درمانی ، به زنان باردار توصیه می شود تا پس از زایمان و قطع شیر مادر صبر کنند. به افرادی که از سرطان رنج می برند و کسانی که بیماری قلبی دارند نیز توصیه نمی شود که معالجه شوند. مزوتراپی بدون سوزن برای افرادی که از صرع رنج می برند و یا دارای ضربان ساز قلب هستند ، توصیه نمی شود ، زیرا از جریان الکتریکی استفاده می کند. مزوتراپی برای افرادی که پوستی شل و آویزان دارند درمان موثری نخواهد بود.

 

خطرات و عوارض مزوتراپی چیست؟

عوارض جانبی با مزوتراپی بسیار نادر است. اگر مزوتراپی سنتی داشته باشید ممکن است کمی قرمزی یا تورم در اطراف ناحیه تزریق داشته باشید ، اما این معمولاً طی دو روز برطرف می شود.

همچنین احتمال کمی وجود دارد که شما به برخی از مواد مورد استفاده حساسیت داشته باشید. اگر از آلرژی رنج می برید ، ممکن است لازم باشد قبل از ادامه درمان ، یک پچ تست انجام دهید.

 

روش مزوتراپی چیست؟

قبل از اینکه تحت مزوتراپی قرار بگیرید ، باید با یک پزشک مزوتراپی مشورت کنید. این درمان را می توان توسط هر پزشک پزشکی آموزش دیده به طور مناسب انجام داد. در طول مشاوره شما آنها می توانند تصمیم بگیرند که آیا درمان برای شما مناسب است یا خیر. بهتر است از آنها س askال کنید که آیا آنها تصاویر قبل و بعد از آن را دارند ، بنابراین می توانید از نوع نتایج آنها با سایر بیماران مطلع شوید. معمولاً فرم رضایت نامه ای برای امضا به شما داده می شود تا مطمئن شوید که کاملاً در مورد این روش و هرگونه خطرات و عوارض جانبی احتمالی فهمیده اید.

نحوه انجام درمان بستگی به نوع مزوتراپی شما دارد.

مزوتراپی سنتی

مزوتراپی سنتی شامل یک سری تزریقات بسیار کوچک (میکرو) در ناحیه تحت درمان است. درمان با استفاده از یک سوزن دستی بسیار ظریف یا "مزو تفنگ" انجام می شود و تقریباً بدون درد است. این پزشک مقادیر اندازه گیری شده داروهای مختلف را دقیقاً در زیر پوست تزریق می کند. در درمان های صورت از اسیدهای هیالورونیک غالباً برای آبرسانی ، تغذیه و تغذیه پوست استفاده می شود تا رنگ و بافت آن بهتر شود. همچنین تصور می شود سوراخ شدن پوست با تزریق میکروبی باعث ایجاد کلاژن جدید در پوست می شود. برای درمان های بدن از مواد موثری که به تجزیه سلولیت و چربی محصور شده محلی و بهبود گردش خون کمک می کنند ، از تخلیه لنفاوی و وریدی استفاده می شود. این درمان بسته به اندازه ناحیه تحت درمان حدود 30-45 دقیقه طول می کشد. یک دوره حداکثر هشت مورد درمانی معمولاً در یک تا دو بازه هفتگی مورد نیاز است.

مزوتراپی بدون سوزن

بدون مزوتراپی سوزنی ، کوکتل مواد به طور مستقیم بر روی پوست قرار می گیرد. سپس از جریان الکتریکی برای فشار دادن مواد به داخل پوست استفاده می شود. این روش درمانی در واقع بدون درد است و برای افرادی که سوزن دوست ندارند ایده آل است. این روش حدود نیم ساعت به طول می انجامد و شما معمولاً به یک دوره در فواصل هفتگی برای دستیابی به اثر کامل نیاز دارید.

عوارض جانبی درمان نسبتاً جزئی است و برخی از افراد هیچ عارضه جانبی را تجربه نمی کنند بنابراین می توانید به روال عادی روزانه برگردید یا پس از آن کار کنید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد